Ako vznikla deNatura: príbeh partie kamarátov, ktorí chceli vytvoriť sérum pre svoje priateľky
Čo stálo za vznikom značky deNatura, ako vyzerali úplné začiatky a ktorý z našich chalanov testoval sérum na vlastných mihalniciach? Pri príležitosti 4. narodenín deNatury sme sa spolu s Tomášom, Ondrom a oboma Honzami obzreli späť za prvými nápadmi, objednávkami aj výzvami, ktoré ich naučili fungovať ako skutočný tím. Ak sa chcete dozvedieť viac o ľuďoch, ktorí stoja za vývojom vašej obľúbenej kozmetiky, tento rozhovor vás bude baviť.
Keď stačí jedna veta na vznik značky
Ako vzniká značka prírodnej kozmetiky? Napríklad tak, že sa pár kamarátov stretáva v podniku v Českej Lípe, bavia sa o živote, podnikaní a nápadoch – a jedného dňa niekto len tak medzi rečou povie: „Moja priateľka stále skúša nejaké séra na rast mihalníc a sťažuje sa, že žiadne nefunguje.“ Z tejto jednoduchej vety sa zrodil nápad na značku, ktorá dnes pomáha desaťtisícom žien cítiť sa krásne a prirodzene vo svojej koži
Od začiatku im išlo len o jedno: vytvoriť rastové sérum, ktoré naozaj funguje. Také, ktoré budú ich priateľky rady používať. A tejto filozofie sa držia dodnes. Každý nový produkt vzniká s maximálnou starostlivosťou, testuje sa, dolaďuje, vylepšuje… tak, aby si ho dievčatá (ale aj niektorí chalani) z deNatury hrdo zaradili do svojej vlastnej kozmetickej rutiny.
Prvý „wow moment“ prišiel už počas testovania - keď videli výsledky na svojich priateľkách a kamarátkach, bolo im jasné, že vytvorili niečo, čo má zmysel. A práve vtedy si povedali, že do toho idú naplno.
Prvý rok? Skôr Oppenheimer než romantická komédia
Keby mali začiatok značky opísať ako film, vraj by to bol Oppenheimer. Nie kvôli výbuchom, ale kvôli tomu vedomiu, že vytvárajú niečo veľké – hoci si to v tej chvíli ešte úplne neuvedomovali, ako veľmi.
„A ďalšie roky?“ hovorí Honza. „To už bolo skôr ako Rýchlo a zbesilo.“ Značka rástla, pribúdali objednávky, zákazníčky, nové produkty… ale našťastie aj pravidelné porady a snaha udržať si systém, vďaka ktorému to všetko zvládajú.
Testované na vlastných riasach
V deNature sa produkty nevymýšľajú od stola – chalani ich naozaj poznajú. A niekedy doslova na vlastnej koži. „Moja priateľka je vývojárka tu v deNature a všetky vzorky chodia k nám domov, takže som vždy taký prvý pokusný králik,“ priznáva Tomáš s úsmevom. A Honza s Ondrom dodávajú, že už vyskúšali aj naše sérum na mihalnice.
Prečo? Lebo nechcú predávať niečo, čo by sami neskúsili. A aj preto, že ich zaujíma celý proces – od kefky až po výsledky. Vtipkujú, že v krčme sa tým síce veľmi nechvália, ale sú na vývoj produktov úprimne hrdí.
Značka od začiatku rastie – a spolu s ňou aj tím, ktorý za ňou stojí. A hoci dnes riešia desiatky objednávok denne, zložité kampane a prevádzku e-shopu, základ ostáva rovnaký: ľudskosť, nápad, nadhľad. A radosť z toho, že môžu tvoriť niečo, čo má zmysel.
Pustite si celý rozhovor a spoznajte chalanov z deNatury tak, ako ich (možno) ešte nepoznáte.
Laura BrázdováSpráva sociálnych sietí
Mojou hlavnou úlohou je plánovanie a tvorba obsahu na sociálnych sieťach a ich denná správa. Tvorím najmä na platformy Instagram a Facebook, kde odpovedám aj na vaše správy a komentáre. Milujem tanec, cestovanie a čas strávený s rodinou či priateľmi!